Echografie

Diagnose echografieEchografie bij fysiotherapie wordt ingezet om uw bewegingsapparaat (d.w.z. spieren, pezen, botten, gewrichten, banden en slijmbeurzen) in kaart te brengen. Op deze echografie zijn afwijkingen goed herkenbaar en objectief vast te stellen.

Wat kan worden vastgesteld?

Met het gebruik van een echografie kunnen onder meer irritaties van pezen, zoals afwijkingen aan de achillespees, een eventuele tenniselleboog en verkalking in pezen (bijvoorbeeld rond de schouder) worden vastgesteld. Ook hielspoor of een aanwezige slijmbeursontsteking is op een echo zichtbaar. Hierdoor kan uw fysiotherapeut deskundig vaststellen wat de oorzaak is van uw pijnklacht en op basis hiervan een persoonlijk behandelplan opstellen.

Is een echografie bij fysiotherapie schadelijk?

Het onderzoek is geheel patiëntvriendelijk. De fysiotherapeut gaat met een apparaatje, een transductor, waar gel op zit, over het lichaamsdeel waar de klachten zitten. Op een scherm wordt dit in zwart/wit in beeld gebracht.
Een echografie kunt u zo vaak herhalen als u wilt, het is niet schadelijk voor het lichaam. Wilt u meer weten over deze onderzoeksmethode? Neem dan contact met ons op of vraag ernaar tijdens uw intakegesprek bij het Nek- en Schoudercentrum.

Onze kwaliteiten
Nekschouderfysio
Maak gemakkelijk een afspraak Pijnklachten? U bent bij Nek- en Schoudercentrum in de goede handen. Maak hier uw afspraak

Gratis inloopspreekuur!

Loopt u al een tijdje rond met vragen over een pijn of heeft u behoefte aan het advies van een fysiotherapeut? Maar u wilt niet direct kosten maken of u weet niet zeker of u de behandelingen vergoed krijgt van de zorgverzekering?

Maak een gratis afspraak!